Loyal Followers

Saturday, September 17, 2011

# anak malaysia!

assalamualaikum wbt.


aku tahu aku selalu jadi loser dalam bab buat entry pasal special day
i mean macam hari raya, hari merdeka tidak terkecuali hari malaysia
ok walaupun hari malaysia tu kita cuti semalam
tapi ok kot aku baru nak wish hari ni


Happy Malaysia Day


dan anak malaysia memang selalu jarang call mak bapak, termasuklah aku
dan tadi setelah habis makan mee sedap aku pun call bapak aku


teeetttt! teeettt! teeettt! teeettt! bunyi sepuloh kali.

abah : selamat hari malaysia. yer carik siapa? ni bukan rumah janda. (dgn nada suara mcm pondan)
aku  : errr. abah tak payah nak buat suara pondan lahhh.
abah : hah kak long nape tepon, nak duit lah tu. (dgn suara lelaki seperti sediakala)
aku  : bkn la abah, duit ada lagi. saja tepon sebab lepas balik sini tak penah tepon lagi.
abah : haa tau pun. abah pun malas nak membazir kredit tepon awak tu.
aku  : ek eleh. abis tu buat apa tadi lambat angkat tepon?
abah : eh biar la abah bukan buayafren awak, jawab call lambat pun tak pe.
aku  : erkkk. buayafren celah mana pulak.
abah : semalam cuti hari malaysia awak buat apa?
aku  : tak de buat ape pun, g kuala perlis je jalan-jalan ambik gambar.
abah : org lain hari malaysia g berarak, awak g jalan-jalan, tak patriotik langsung. kata belajar undang-undang, sejarah SPM dapat A.
aku  : aik! dah tu apa kena mengena nye?
abah : sepatutnya awak kena sambut hari malaysia tu macam hari merdeka jugak.. bla bla bla bla bla bla bla ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
tutttt... tutttt... tuttt... tuttt...

ok dah putus, tak pe malam ni boleh tepon lagi. :)


memang la cuti hari malaysia semalam aku kuar jalan-jalan tapi bukan saje-saje kot
aku ngan kawan-kawan aku g melawat nenek loyar lawa kat felda chuping
yela drpd aku jadi batu bersurat kat bilik tu baik la aku buat amal bakti 
lagipun seronok kot g felda chuping tu, cantik gilaaaa view
kalau korang yang mana suka ambik gambar tu boleh la photoshoot kt sini
aku ingat gmbar kitorang tu nak upload kt fb pastu nak tag rosyam noor ke rashid sibir ke
mana tau diorang berminat nak buat lokasi shooting
kesian pakcik makcik hia rumah cantik-cantik tapi tak de yg nak tolong promo


alang-alang keluar biar la balik malam
so kitorang pun decide la nak pegi kuala perlis
duit tu memang la tak de, tapi setakat nak mkn masakan panas tu mampu la lagi
bergambar sampai habis bateri segala kamera segala hp
aku rasa itu pun cara terbaik jugak untuk sambut hari malaysia
sebab bila kita bergambar, orang akan nampak bahawasanya malaysia ni cantik
dan aku pun berbangga sebab negara aku cantik!















ok abah, selamat hari malaysia! :)



^_____^

4 comments:

  1. line tepon tu putus tu tak sengaja ke sengaja? hheee

    happy malaysia day... n salam kenal...

    ReplyDelete
  2. line tepon bagaikan mengerti. hahaha. salam kenal kembali. :)

    ReplyDelete