Loyal Followers

Tuesday, July 26, 2011

shifa, semoga cepat sembuh

assalamualaikum wbt.


semalam aku busy sangat menguruskan sepupu aku, aneesa (4 tahun)
adik dia, shifa afeeqa (18 bulan) kena masuk wad kt Hospital Pakar Al-Islam
doktor kata dia kena Pneumonia (respiratory problem), kesian sgt tengok dia
bayangkan la asyik menangis sebab hidung tersumbat, kahak x keluar
bernafas pun ada bunyi, klu time tido tu dada dia berombak mcm org asma
rasa nak tumpah air mata tengok dia, kecik-kecik lagi dah kena penyakit




pak su aku pulak tok sah cakap la, dah macam kucing hilang anak
muka serabut duk fikir pasal anak sakit, dengan hp nya hilang entah ke mana
nasib baik la semalam dah gaji, kalau tak mana nak cekau duit nk bayar bil hospital
aku pun tak tahu mcmn lagi nak tolong, nak bagi duit aku tak ada duit
aku tinggal kt rumah dia, at least aku boleh tolong jagakan aneesa


semalam masa kat hospital, kesian sangat tengok shifa duk menangis
kena pakai oksigen sume, kena masukkan air, kena amik darah
aku yang dah besar ni pun tak pernah lagi kena sampai macam tu
menangis atas bahu duk panggil abah! abah! ibu! ibu!
alahai sedih betul. ni la membuatkan aku takut nak ada anak
bkn la takut nak beranak tapi takut tak terjaga anak sampai mcm tu


semoga Nik Nur Shifa Afeeqa Bt Nik Fauzee cepat sembuh
dan boleh pergi main kat taman mainan sama-sama
korang pun tolong la doakan dia supaya cepat sembuh.


^______^

2 comments:

  1. smoga cepat sembuh... imana!!!!! igt ika dop nie.. isk3 bkpo comey gtu loni ney.....=D

    ReplyDelete
  2. hahaha. mekasih ika. mesti la ingat, ex-classmate kotttt ;)

    ReplyDelete