Loyal Followers

Thursday, July 21, 2011

puding jagung kastad.

assalamualaikum wbt.


hihihi. petang tadi jeles tengok intanurulfateha buat spaghetti bolognese
 aku pun teringin la nk test skill tapi x de bahan la pulakkk
geledah punye geledah jumpa la 1 tin jagung dgn susu cair
so aku pun buatlah puding jagung kastad utk minum petang
dan hasilnya,


jeng


jeng


jeng


Puding Jagung Kastad Buatan Sendiri 

sedap woooo, adik-adik aku makan sume cakap yummy!
kalau cakap x sedap lain kali aku tak buat dahhh. hahaha.
kalau korang nak try buat boleh la ikut resepi aku ni eh.


Bahan-bahan:
1 tin jagung manis
1 tin susu cair (klu nk kolesterol tinggi ganti santan pun boleh)
1 cawan tepung kastad
3/4 cawan gula (klu nk kena diabetes mellitus tmbh la gula byk2)
secubit garam

Cara-cara:
Panaskan jagung, susu dan gula selama beberapa minit dan masukkan tepung kastad.
Kacau sehingga likat dan berkilat kalau tak nanti puding tu jd lembik.
Masukkan dalam loyang dan sejukkan, lepas tu boleh la ngapppp!


senang je kan? rugi ohh kalau tak try
selamat mencuba! :)


0____0

5 comments:

  1. hihihi. try la buat, senang je kot. ;)

    ReplyDelete
  2. wahwah.. na bwt na bwttt heehee

    ReplyDelete
  3. salam, nak tanya sikit. "panaskan" tu bermaksud kita kna masak atas kuali eh?

    thanks.

    ReplyDelete