Loyal Followers

Thursday, July 28, 2011

media zaman sekarang

assalamualaikum wbt.


ni bkn entry yang berunsurkan pemberontakan jauh sekali utk cetuskan perhimpunan haram
tetapi hanya utk melunaskan ketidakpuashatian terhadap segelintir pihak
bkn apa, ni pasal akhbar-akhbar sekarang yg dah tak telus dan meyakinkan
bukan nak clarify situasi sebenar tapi penulisan untuk memburuk-burukkan
sebagai medium untuk menyalurkan info yang tepat dan terkini pd masyarakat
akhbar-akhbar perlulah telus dalam menyampaikan berita dan informasi
tidak perlulah nak berat sebelah pada mana-mana pihak



ini terjadi bukan sahaja pada media cetak, media massa pun sama
sekarang bila malam nak tengok berita dah jadi macam meluat
berita asyik nak memburuk-burukkan pihak-pihak yang tertentu
rasanya sekarang ni dripada duk tengok berita kat dalam tv
lebih baik tengok Al-Jazeera ke berita Singapore ke
sekurang-kurangnya berita yg disampaikan oleh mereka telus
zaman sekarang semua perkara boleh dimanipulasi
selagi kita tak tengok dengan mata kepala dah tak boleh percaya dah
lu pikir lah sendiri!



p/s: lebih baik beli sinar harian, berita anak penghulu kahwin pun ada dalam tu :D


^____^

4 comments:

  1. betol na. 100% setuju. baik beli sinar.. hahahaha

    ReplyDelete
  2. yup! dah la murah, byk info lagi, ular masuk rumah pun masuk sinar harian :D

    ReplyDelete
  3. ahah. na skong jgk. media massa skunk mkin galak na cri cerita smpai mmesar2 kn ssutu yg hal kecik je senaya. mcm2 leee dorg nehh. sukee2 bwt cite rekaan n buruk2 kn kerajaan ataupun pihk len. nati bile ngara huru hara bru sibuk na damaikn kn plekkk >.<

    http://yanadimple.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. tu lah, xde motif pun diorg tuh. sepatutnya kena la telus, jangan berat sebelah.

    ReplyDelete