Loyal Followers

Monday, January 03, 2011

syok dpt makan maggie mlm2 buta ni!


inilah antara kegiatan yg aku jarang buat kt hostel tp selalu buat kt rumah
hal ini demikian kerana masak maggie kt hostel adalah sangat x best sebab 
x boleh masak letak telor, sayur, ayam tu sume
kt hostel stakat rendam ngan air panas mane masyuk beb, silap2 perut pun reject balik!

korang mst tau mcmn prasaan aku yg pg td mkn kueh je 2-3 biji, lps tu kuar pegi teman adik aku (faiz) beli barang sbb esok dia dah nk balik KL, lps tu kena keluar balik beli ubat muntah adik aku (farouq) sbb dia demam & muntah2 mcm orang bunting sulung, mlm pulak nenek aku dtg melawat adik aku demam at last masuk dapur bukak saji yg tinggal cuma budu dgn sambal..bayangkan betapa hancur luluh dan kecewanya hati aku bila aku tanya mama aku kenapa x simpan lauk sikit? lantas dia menjawab,

"laaa..mana la ma tau nk makan, ingatkan diet."

adehhhh..berpeluh aku dgr, tahun bila pulak aku diet nie
x de maknanya aku nak diet klu perut aku duk asyik nyanyi lagu Bunkface je dr td
maka dgn itu mlm td aku hanya makan biskut kering cicah teh o'
ohhh nyaman rasa perut..

oleh kerana aku seorang homo sapien yg suka berjaga malam
maka tidak hairan lah jika skrg perut aku berjoget lg minta diisi
oleh itu, aku mengambil keputusan utk ajak adik aku keluar p beli maggie kt 7e
setelah disogok dgn slurpee yg harga RM1.70 baru la manusia itu nk teman aku!

dan dengan bangganya mempersembahkan resepi maggie kari embun malam :)


walaupun x seberapa tp cukup lah utk menampung keperluan smpai esok pg
klu x cukup pun aku ada lg sebungkus kacang pagoda..
bayangkan betapa syoknya makan maggie kari dlm gelap dgn hanya di terangi cahaya dr laptop & nampakx broadband aku menyala? tu tandanya aku tgh online la tu..

setakat ini la dulu hasil nukilan gila yg x seberapa nie
korang tu pun, tepuk dada, tanya lah perut nk makan apa!

sekian wabillahi taufik walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Salam 1 Malaysia! :D




-Nik Imana-

10 comments:

  1. kena dgan teloq pulak tu..perhhhh..layan2

    ReplyDelete
  2. rindu megi malaysia...sedap menjilat pinggan~

    ReplyDelete
  3. nub: kihkihkih..tu la pasal, menjilat pinggan..;p

    ReplyDelete
  4. sha bonitaa: knpe wehhh? megi obersea x sama ke rasa ngan maggie Malaysia?

    ReplyDelete
  5. afif: wah! ingt x dulu mse kt hostel kita selalu belasah maggie rusky tomyam? huhuhu :)

    ReplyDelete
  6. megi & student xdpt di pisahkan..
    bagai aur & tebing..
    bagai isi & kuku..
    =)

    ReplyDelete
  7. hahaha..zaman universiti nie dah x havoc sgt mkn maggie, zaman skolah dulu yg best! :)

    ReplyDelete
  8. HAHA
    time kat hostel
    makan megi mlm2 xtvt wajib dah
    HAHAHAH

    ReplyDelete
  9. tu lah pasal, dah jd makanan ruji dah, ganti nasi :)

    ReplyDelete