Loyal Followers

Tuesday, January 11, 2011

gua rasa gua cool!


nie gua nak bagi lu feeling lirik lagu nie PELITA favourite gua
yg gua rasa lirik dia lagi touching dr lirik lagu yg menang AJL

nie entry awal pagi kul 6.50 pg lepas gua hantar adik gua g skolah
tp gua publish lambat cket sbb td bapak gua sibuk nak main game kt lappy gua
gua rasa status member2 u gua kt facebook sume pasal result exam
ada yg dah check, ada yg result megah berdiri, ada yg tersungkur menyembah bumi
yg x tahannye ada yg portal pun x boleh nk login lg..muahahaha..

gua dah check tp result gua biasa2 je bro
gua tak genius mcm org lain bro, nak kata gua x pandai x jugak
cuma dr sekolah dulu pointer gua biase-biase je, gua level sederhana
kira pointer gua tu kalau makan, nak kata kenyang pun x, lapar sgt pun x
dlm hidup gua, sekali je gua penah merasa dean list bro
tu pun masa gua asasi kt uitm dulu, 2 pun gua x dpt JPA
tp gua x kesah bro, sbb gua mmng x penah mendambakan duit free bro
gua rasa sejak dr zmn skolah dulu, Allah slalu bg gua lepas je, walaupun gua x cemerlang

senang cerita result gua skrg nie klu nk kata dgn dean list
jauhnya mcm dr kokdiang nak p kolumpoq nuh haaaa
kira ala-ala bagaikan telur di hujung tanduk
gua tak tahu la betoi dak peribahasa gua guna nie tp yg pasti
gua tahu yg tanduk x pernah bertelur!
tapi gua bersyukur sbb gua xde subjek yg memerlukan gua nk hadap subjek tu byk kali
dan gua rasa apa yg gua dapat tu berbaloi la dgn usaha gua yg sekangkang kucing tu
kalau sekangkang kera tu besar sgt usahanya gua rasa

gua tahu gua bkn lahir dr spesies genius dr dulu lg, klu gua usaha lebih gua dapat
sbb tu lah gua x sedih bro, menyesal pun tak sbb gua tahu gua dah blaja
tp mungkin usaha gua tak cukup, ditambah dgn subjek tu ssh bro
sem lps gua tak dak subjek yg boleh membantu gua mcm subjek bahasa
sbb tu gua bersyukur & redha je dgn apa yg Allah nk bg gua
gua yakin Allah hanya menguji hambanya yg mampu sahaja


kepada batchmates gua, gua rasa kita x perlu give up
kita ada lg 5 sem utk nk pam kita nye prestasi tu bg kembang
dsbbkan gua x pndai addmath sgt masa kt mrsm dulu & selalu dpt mrkah rendah
cikgu addmath gua dulu penah cakap yg kegagalan adalah titik mula kejayaan
jadi sbb tu la gua rasa mcm chillex sudehhh
yg meyakinkan gua lg senior2 pun ade ckp sem 3 & 4 nie zmn kejatuhan 
so gua rasa mcm xde ape yg nk dirisaukan sbb tu mmng trend semester 3
muahahaha!!! kira gua ikut trend lah bro!!!

gua malas nk pasang niat ke azam ke semester tahun baru nie bro
sbb gua rasa mcm gua bkn ikut sgt ape yg gua pasang tuhhh
gua rasa nk buat, gua buat lah!
janji gua tak lari dr landasan2 niat yg gua pasang masa nk masuk u dulu
gua ikut hala tuju yg betol cuma cepat atau lambat tu yg gua tak tahu

kalau dulu dean list tu jauh sbb gua kayuh pakai kaki je bro
tp skrg gua nk try jalan udara, gua nk try naik firefly
mane la tahu lg cepat gua sampai!

gua rasa gua sangat optimis terhadap hidup gua sendiri
ok gua jalan luhhh!
babai!


-nik imana-

6 comments:

  1. huhu..nway..tahniah ngn pointer yg diperolehi tue k..

    ReplyDelete
  2. lu memang kool bebeh! hehhe

    ReplyDelete
  3. nub: hahaha..aku cool, ang ape?

    ReplyDelete
  4. Betul da tu.
    Result doesn't reflect all the things..

    ReplyDelete