Loyal Followers

Tuesday, January 04, 2011

caca dah masuk Darjah 1 | pengalaman hari pertama persekolahan



hey2 kesayanganku semua!!!
 yg mana masih sekolah tu, selamat kembali ke sekolah
yg mana msh smbung study tu, selamat jenguk semester baru
aku ngah cuti lg sila jgn jeles! ;p
yg mana dah keje tu, selamat bekerja seperti biasa & ikhlaskan lah diri dlm setiap pekerjaan yg korang lakukan :)

yeay! smlm adik bongsu aku Nik Nurilham Batrisyia (caca) dah masuk darjah 1

caca seorg yg fotogedik! harap maklum!
sume adik-bradik & sepupu2 aku klu bratur kt sekolah mesti kena duk blakang skali 
dah besar dah caca rupanya, kak long xsedar dah 7 tahun masa berlalu
dulu masa kecik2 kak long la yg dukung awak bwk g jalan2
 skrg pun kak long yg bangun pagi2 hantar awak hari pertama pergi sekolah.
semoga awak berjaya & menjadi manusia berguna :)




hey korang pun dulu masa mula2 sekolah mesti ada mcm2 ragam kan?
jangan nk poyo ngan aku lah beb, mesti hari first tu ade yg nangis sbb parents korang tinggal kt sekolah kan pastu mesti ade jgk yg suruh parents sekolah sama2 dgn korang dlm kelas tu kan? kan? kan?
hahaha..yg x leh blah mesti ade yg tercirit-birit dlm seluar/kain sbb 
takut nak mintak pegi tandas ngan cikgu kan? 
ececehhh..x nk ngaku pulak! hahaha..




dulu aku sekolah darjah 1 kt Sekolah Kebangsaan Sri Suria (2)
aku dulu mula2 masuk darjah 1 dah jadi bdk baek beb! 
abah aku tinggal kt sekolah pun aku redha je, aku duk diam2 je dlm kelas tuhhh
dah dlm kelas tu aku sorang je yg suara kuat, aku lah jd ketua!
semua suara2 budak lelaki dlm kelas tu aku yg kalahkan..hebat x? hahaha..gilos!


nie sekolah aku dulu, SKSS 2

masa pra sekolah & darjah 1 tu aku xde wat perangai la, aku budak baek wehhh
xde nk terberak terkencing dlm kelas ke ape, aku tahan balik berak kt umah je..kihkihkih
tp dulu aku penah gaduh ngan sorang bdk lelaki darjah 3 sbb dia curi penyapu 
masa tu aku bertugas bersih kelas tngok2 dia dah curi penyapu kelas aku
aku mintak elok2 dia x kasi, at last aku main tarik2 penyapu ngan dia, 
aku pegang belah penyapu, dia pegang blah batang kayu penyapu, 
dah geram sgt aku tolak batang kayu penyapu tu kena *tutttt* dia
padan muka! hahaha..melompat2 kesakitan..!!!
wehhh..tu bkn jahat namanya, tu cara mempertahankan diri :D


dulu masa pra sekolah tu aku dapat award kanak-kanak cemerlang lg tahu!
ade lg award aku simpan kt rumah nie, saja x nak tunjuk, nnt korang kata riak pulak!
hahaha..tp dulu je terbaik, skrg dah ter-corot! 
sbb dulu selalu abah suruh study, skrg dah x suruh dah..hehehe..


hey korang punye pengalaman plak camne wehhh???
xnak share2 ke? boleh kita gelak guling2 sama-sama
sharing is caring :)


p/s: aku ada gambar masa zaman2 sekolah rendah dulu tp malu nk tunjuk! hehehe..


-Nik Imana-

4 comments:

  1. oit. caca fotogedik mcm kakak nye. hahahhahahahhahahahha
    aku pon tak menagis masuk sekolah. kui3.

    eh,jom singgah! ada entri baru :-
    kisah si bunga.

    ReplyDelete
  2. tang beratur tula yg best.. aha comel je budak2 skrg. kite dulu comot je. ciss..

    ReplyDelete
  3. afif: hahaha..aku dulu2 mana suka amek2 gambar nie..x main la publisiti murahan nie..hihihi..:)

    ReplyDelete
  4. naem glizzy: hahaha..bdk zaman dulu hingus pun meleleh lg kesat ngan kain tudung kan? naseb baek aku bdk zmn skrg ;p

    ReplyDelete