Loyal Followers

Friday, December 31, 2010

perkara x cun penutup tirai 2010!


sedar x sedar ari nie dah 31 Disember 2010
mlm kang dah masuk tahun baru dah, jadi utk sesiapa yg duk dekat2 area kawasan rumah aku nie toksah duk mimpi nk p tngok konsert, nk pasang bunga api dung! dang! dung! dang! la sbb mlm nie kompem hujan punye lah! hahaha..


dalam seminggu sblum masuk tahun baru nie byk benda x cun yg jadi kat aku, 
kira penutup tirai tahun 2010 aku la nehhh, dan antaranya:


1. mama & nenek aku sakit, kena ulang p hospital

2. aku terjumpa sepupu aku ngah naik moto ngan jantan mana ntah, 
ponteng kelas tambahan, oleh yg demikian aku sekat tgh jalan, 
aku turun dan lempang sepupu aku yg kurang ajar & jantan x tahu adab tuh!
aku pun x tahu ape yg bdk pompuan nak kt jantan muka x siap tuh!

3. maksu aku accident moto, kesian dia dah la tgh pregnant nasib baik x jadi ape2

4. ade org jatuh moto dpn aku pastu moto dia jatuh atas kaki aku, masa tu tgh hujan lebat, ekzos moto tu panas gila duk atas kaki aku, skrg kaki kanan aku melecur, sakit gila woiiii!!!
pedih gila 2-3 hari x boleh nk pakai selipar, naik moto, bawak kete kaki ayam ler aku.
td aku p pasar tgh2 hujan lebat kaki kanan aku ade org terpijak, kulit yg melecur tu sume terkoyak, sakit gila rasa mcm nk mencarut tp aku tahan jelah, skrg kaki aku merah2, pedih, keluar air & darah.
sakit..:'(

5. aku gaduh ngan adik pompuan aku, aku x fhm la knpe budak2 skrg segelintirnya ada yg kurang ajar, umur dah 17 tahun spatutnya dah boleh fikir baik buruk kelakuan sendiri, kakak tegur x ambik peduli,
semoga Allah melembutkan hati & membuka fikiran adik aku tuh!

6. aku ada tanggungjawab baru yg mana segala bil broadband, elektrik, air, astro & byk lg la benda2 yg ada bil sume aku kena bayar tp pakai duit bapak aku lah! semua pembayaran hasil2 & cukai2 tanah aku yg kena uruskan, ditambah pula dgn urusan harta pusaka arwah atuk aku dulu pun aku yg kena settlekan sbb org2 lain semua sibuk keje, aku je yg cuti. kena pergi amanah raya, suruhanjaya sumpah, pejabat tanah & sebagainya amek cop itu, jumpa org ini, hantar ke sana ke mari, nmpak mcm mudah tp sbnrnya berurusan dgn mereka2 nie pening kepala..rasa mcm dah dewasa sgt dah aku nehhhhh..hahaha..


itu jelah kotttt sepanjang seminggu nie..
babai! 


-Nik Imana-

8 comments:

  1. semoga semua baik2 belaka!

    salam 2011

    ReplyDelete
  2. banyaj nya dugaan kau.
    baik-baik :)
    <3

    ReplyDelete
  3. semoga tahun baru akan bawa keceriaan pada kamu & menghapuskan kisah2 lamamu ini.. =]

    ReplyDelete
  4. nub: terima kasih yer..semoga kita masih berkesempatan utk hari esok :)

    ReplyDelete
  5. yanee: aku rase dugaan kita tahun nie sebab putus cintun jer..hahaha..

    ReplyDelete
  6. shukor: thanks cukor!!! semoga berjaya di masa2 yg akan dtg :)

    ReplyDelete
  7. nana sudah dewasa!
    semoga baik kaki anda itu

    ReplyDelete