Loyal Followers

Saturday, November 27, 2010

jangan tinted cermin diri sendiri

hye readers!

just don't know how to express my feeling toward myself..hahaha..
aku rasa aku ni teruk lah, aku kena cermin diri aku dari semua aspek. memang kita tak akan perasan apa yg kita buat selama nie salah, tapi orang sekeliling kita yg akan perasan, yang boleh jadi cermin dan menilai sejauh mana diri kita. dan x semestinya perangai kita yang orang lain tegur tu salah, tapi mungkin cara kita tak berpatutan dengan cara orang lain. mungkin niat kita sama, tapi yang membezakan hanyalah cara. kita manusia rambut sama hitam, tapi hati & perangai lain-lain. kalau dah perangai kita teruk, x payah la kita nak sorok2 dari orang, kalau dah perangai teruk tu teruklah jugak, x payah nak tinted2 cermin diri sendiri tu. berubah lah bila kita rasa perlu.


dan setelah puas meng'google', mungkin ni lah satu-satunya benda yang boleh menggambarkan apa yg aku rasa dlm diri aku sekarang. nak luahkan dalam bentuk penulisan tapi aku x mampu. mungkin dunia kita sama tapi cara kita berbeza. memang susah untuk puaskan hati semua orang dengan merendah kan diri kita, tapi tak salah untuk mencuba. mungkin masa depan akan lebih baik dari masa sekarang. siapa tau kan? 
hidup kena ada tiang yang teguh, baru kau x cepat roboh..

-Nik Imana-

No comments:

Post a Comment