Loyal Followers

Sunday, October 17, 2010

.short of money.

hye readers!
aku x tahu la duit aku habis utk ape je sem nie, nak ckp aku byk makan aku rase biase je, sebelum2 nie pun mcm nie jugak tp x de la rase sengkek mcm skrg nie, nak ckp abis duit beli buku pun bleh jadi gak sbb buku aku mahal2 der, bukan mcm buku skrap mcm yang kau guna zaman2 skolah rendah dulu, ade la puluh2 nie suma main ratus2 je..nak cakap aku shopping pun x jugak, ape je aku beli sem nie? jeans pun aku pakai yg lama2 je, t-shirt ade la sehelai dua, tudung apatah lagi, xkan sbb beli baju raya duit abes? haih..x munasabah langsung!


aku mmng x de duit betul la, aku x tipu der. tadi p cucuk duit ingtkan duit byk lagi dlm bank rupenye cukup la lg utk 2 minggu. x sedar diri betul la aku nie. alamatnya kena beli maggie packet besar wat stok la lepas nie, beli Ruski sikit, PaMa sikit, Maggie Sedap sikit, lama2 kenyang la tu. hahaha. kalau dah terdesak sgt kena puasa lah aku, xpe je, baru la kurus sikit. hehehe.

DENGAN INI AKU ISYTIHARKAN DIRI AKU SENDIRI, NIK NUR IMANA BT NIK LI SEBAGAI PELAJAR BERPOTENSI TINGGI UNTUK MUFLIS BAGI SEMESTER INI!

 whoaaaa..bangga x? bangga x? hahaha. nampaknya aku kena carik sponsor la dr pakcik makcik aku utk tambang bas nk balik kg raya nnt. aku bukan x nak mintak ngan abah aku tp aku segan la, x sampai hati sbb selalu abah aku masukkan duit utk adik aku, klu aku mintak jugak sian la pulak kt abah aku, aku x sampai hati nak abeskan duit mak bapak aku sendiri, klu duit org lain aku x kesah..hahaha. nie nak topup kena mintak sponsor adik la pulak. adoyai. patutnya kakak yg sponsor adik tp nie adik yg kena sponsor kakak, dah tu sape suruh dia byk duit dr aku. x pe la, nanti kang aku dah keje nnt aku bayar la balik, skrg nie tgh berusaha nak kaya lah nie. kan syok klu dpt boyfren kaya, klu ko xde kredit dia topupkan, susah g kelas naik bas, dia belikan kereta. untung laaaaaaa sape ade boyfren kaya tuh. tp klu aku la, kalau boleh nk jauh la dr terhutang budi nie, kalau ko hutang duit boleh bayar der, boleh bayar cash pun bleh wat ansuran, kalau hutang budi nie sampai ko mati pun org bleh ungkit lagi. biar la kita x kaya, asal kita senang sikit. hahaha.


p/s: tolong la pikir mcmn aku nak dapatkan duit belanja tanpa mintak ngan abah aku? any idea? hehehe..


-Nik Imana-

4 comments:

  1. nana, k.bel klik nuffnang nana kasi duit betambah..hehe..xpe je mintak duit kt bapak..don shy2..contohi k.bel hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha..thanks k.bell, bleh la wat beli vios putih pasnie..bkn shy2 k.bell tp x smpai hati..hehehe

    ReplyDelete
  3. supo laaa~mkn pasir doh ni!!!waaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. dge citer makan nasi bujang.hahaha.

    ReplyDelete