Loyal Followers

Monday, September 20, 2010

.penting ke hensem atau cantik?.

*peringatan! klu rse panjang sgt nk baca, tngok gambar jelah yer..hahaha..*




hi reader!
uwaaa..busy dowh raya nie smpai x sempat nk update blog
aku busy betul nie, x tipu lah!!! hahaha..
dan cuti raya yg lebih kurang 3 minggu yg aku nekad nk balik siapkan assignment & study utk test semuanya tinggal habuk je! wat berat beg aku je wat balik buku sudahnya angkut balik datang kampus nihhh!!!


ok2 sbnrnya nak tulis pasal benda lain..

"kalau rupa jadi taruhan, pudar sedikit berpaling hati"

senang cerita dalam bahasa mudahnya kalau kita menilai dan memilih org berdasarkan kecantikan & kesempurnaan rupa paras, jika pudar kesempurnaan itu maka beralihlah hati..
ini bahasa senang kalau korang x phm lg x tahu lah, pegilah tanya mana2 cikgu komsas ataupun lecturer retorik korang..hahaha..


aku yakin dan percaya kalau lelaki, stok2 pompuan yg jd pilihan diorg mesti gaya ala-ala


Lisa Surihani
aku yg pompuan nie pun mngaku lisa mmng cantik
kalau lelaki apatah lagi, klu dpt tp carik pompuan lain jgk aku x tahu la nk cakap ape lagi



Juliana Evans
si patung dalam cerita dongeng Sayang Cendana ni pun cantik gak
biasa lah klu kacukan tu jarang2 je yg x cantik..
alah semua pompuan yg lahir dr kacukan mak bapak dia sendiri mmng cantiklah! huhuhu..


dan bagi pompuan pulak, kira ikut mata aku la nie eh?
stok2 lelaki yg akan jd pilihan pulak ala-ala macam


Zul Huzaimy Marzuki
hensem ke? ada gaya la..
aku terpengaruh sbb tngok cerita Kau Laksana Bulan kat TV1 
mcm hensem je dlm citer tu, romantik lg...
hahaha..sengal2..


yg nie aku x tahu la ape namanya
klu x silap aku nie pelakon indonesia yg berlakon dgn Agnes Monica tu
aku pun lupa la citer ape, tp aku google tngok ade gambar dia, kira lulus la nk wat contoh kt sini..hahaha..



klu yg nie tngok gambar mst pompuan2 terpikat la kot
klu tngok live aku x tahu la pulak mcmn kan
tp rsenye mcm ade market jgk la utk wat contoh..hahaha..


ok2 berbalik pd tajuk
aku cuma nk ckp yg kalau korang pilih lelaki sbb muka dia hensem
sbb dia hidung mancung ke, ade janggut ke, rambut dia cacak2 ke, bulu kening dia lebat ke, bergaya mcm ala2 pelakon hollywood
pilih pompuan sbb muka dia cantik
sbb hidung dia mancung, bibir dia merekah, mata dia bundar, rambut dia cantik mcm dlm iklan shampoo, muka licin mcm x pernah tumbuh jerawat, cara jalan mcm model
kalaulah satu hari Tuhan tarik balik nikmat kesempurnaan yg Dia bg tu
adakah kasih syg korang tu sama mcm dulu?


contohnye la kan kalau pilihan korang tu accident
hidung dia kene wat plastic surgery, dah x mancung mcm dulu
nak ke korang kt dia lg mcm dulu?
kalau la si pompuan tu bibir dah pecah, tempang dh x boleh jln mcm model, kulit berparut sana-sini
nak ke lg korang kt dia?


itulah sbnrnya maksud
"kalau rupa jadi taruhan, pudar sedikit berpaling hati"

bkn nak ckp kt sape2, aku tulis pun utk peringatan diri sendiri jugak, mmng x salah utk mencari kesempurnaan dan nak dptkan yg terbaik tp kalau terlalu mengejar kesempurnaan, bila dah hilang dah xde maknanya lagi..
hehehe..pnjang plak entry aku nie..


dah2 la, babai ~

-Nik Imana-

2 comments: