Loyal Followers

Friday, August 13, 2010

.pengalaman lucu puasa bulan ramadhan.



hi readers!
sedar x sedar dah 2 hari kita berpuasa ek?
so camne puasa korang? aku pasti msti ade org x puasa nie kan?
dah la jgn nk sorok2, aku paham jerr, dgr citer aku pun pompuan gak..hahaha..
korang yg mane duk kt umah tu msti lah best kan? dpt berbuka ngan family sdara mara sume..kitorg yg terpaksa berbuka kt hostel nie bapak la x bestnye, sayu seyhhhh....
walaupun abah & mama aku ckp mkn lauk biase2 je tp aku tau la menu wajib berbuka puasa kt umah aku msti ade la sup tulang ke, ayam @ daging bakar ke, x pun benda yg percik2 tu sume..mmng aku x tahan laaaa...




credit kt batchmates aku sume yg temankan aku berbuka puasa kt sini, 
sorry la aku x de gmbr 1 batch nk upload..hahaha..


ok2, ini x de kene mngena lngsung dgn tajuk entry aku 
aku confirm dan percaya korang msti ade pngalaman yg lucu2 time bulan puasa kan?
aku pun ada la, tp yg 2 nie kira tahap x leh blah laaa...:


Pengalaman 1:

aku ingt lg mse aku darjah 4, mse tu ngah cuti sem x silap aku, aku tinggal kt umah mak sedara aku kt Tanjung Malim..1 ari tu aku penat giler, perut nie x yah ckp la dah berzikir ayat2 cinta dr pg lg kan sbb org kejut sahur aku x bngun..so bila mak cik aku dah g keje aku pun msuk la dapur bukak peti ais tngok ade byk air kotak dutch lady, cadbury ngan kopok super ring..dah super ring tu mmng feveret aku pun mse 2, ape lg aku pun wat masuk stok makanan dlm bilik makan smbil2 main game..giler x aku? jahat kan? hahaha..tp yg x leh blah aku kantoi ngan makcik aku sbb aku tertido dan plastik super ring tu ade kt tangan aku..kecutlah aku mse tu, tp korang tau makcik aku ckp ape?
"laaa..nana knpe x cakap lapar? klu x boleh cik nah beli makanan balik keje td.."
sporting kan makcik aku? hahaha...klu aku tau dia x marah aku ambik makanan byk2 lg...


Pengalaman 2:

peristiwa ni berlaku mse bulan puasa 2 thn lps..nak di jadikan cerita goreng-menggoreng nie mmng la dah jd hobi aku sejak kecik lg sbb katakan la aku goreng 2 kilo daging, sekilo je yg betul2 masak, yg sekilo lg tu masuk dlm mulut aku...so 1 ptg tu aku kne la goreng daging, aku boleh plak x sedar smbil2 aku goreng tu lps satu satu daging tu masuk dlm mulut aku, smpai la perut da kenyang datang la adik aku masuk dapur...
"weyh kak long, ko x puasa ke?" mampus aku lupa aku puasa padahal perut da kenyang makan daging...hahaha...sengal x aku? sengal kan? aku pun rse mcm 2..hahaha..


so itu jelah kot benda yg paling bangang yg penah aku wat time bulan puasa nie..
korang plak mcmn? alaa...jgn la malu2, kongsi2 la ngan aku...:)


Selamat Bersahur.......
-Nik Imana-

1 comment: