Loyal Followers

Wednesday, July 07, 2010

nik, semoga tenang bersemadi di sana...

hi reader! aku nk share sdikit cerita sedih..
smlm aku termimpikan arwah makcik aku 
(Raja Shuriani Bt Raja Man) atau pnggilannya 'Nik'
arwah telah meninggal dunia pd Mei 2009
dan sedar x sedar dah stahun lbh arwah meninggalkan kami


dsbbkan nik adalah anak isteri kedua atuk aku
aku x de la terlalu rapat dgn arwah
tp arwah sgt baik dan ambik berat psl anak2 sedaranya termasuklah aku
aku ingt lg sebelum nik meninggal dunia
dia sempat berpesan pd aku supaya belajar sungguh2
jaga atuk nenek, tlg sedara mara bila dah berjaya nnt
sesungguhnya, nik dah berjaya menjadi seorg ibu yg baik
anak yg solehah dan isteri yg baik kpd suaminya


mimpi yg dia tgh bercakap2 sambil tersenyum dgn aku smlm
mngkin memberi tanda bahawa arwah aman di sana
itu juga mungkin memberi petanda bahawa 
aku dah lama x ziarah pusara arwah


"nik, nana mintak maaf, dsebabkan alpa dgn kegembiraan dunia, nana dah lama x sedekahkan surah yasin dan melawat pusara nik...kami di sini akan selalu doakan nik, semoga nik tenang bersemadi di sana...amin..."


p/s: sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah kpd arwah semoga rohnya dicucuri rahmat...


.................,
Nana

No comments:

Post a Comment