Loyal Followers

Thursday, May 27, 2010

ok , i nk jd lawyer balik!!!

hi reader!!!
sory  lme x update sbb sedikit serabut dgn org2 gila di mukabumi Allah
yg x abis2 nk carik psl nk maki hamun org je kejenye
ok, tp x pe, aku terima semuanye dgn hati terbuka...
since ade org ckp yg patah tumbuh yg hilang berganti
ohh..aku sedikit kurang setuju dgn kata2 nenek moyang itu
bg aku pokok lain boleh la tumbuh tp kalau pokok pisang?
bila dah patah xkan nye tumbuh lg...
hahahahaha..itu satu perbandingan yg sgt x boleh diterima akal..


ok, let's switch to the title
"aku nk jd lawyer balik!!!"
eh dulu kan mmng aku nk jd lawyer tau
tp bila tngok keje lawyer nie sgt la sibuk
jmpe client sane sini, kne selalu outstation
keje smpai lewat2 malam
kadang2 keje smpi bawak ke rumah
alahai...aku mmng la boleh dikira workaholic
klu ade keje mmng aku x peduli la ape2 nk jd pun
x mandi ke, x makan ke, ade sape2 cal @ msj ke?
aku mmng mls nk jwb ok..


tp sejak aku ade boyfie dulu la kan
aku terfikir katakan la aku dah kawen
klu aku busy mcm 2 skali
balik lewat malam, slalu kuar outstation
x de mase ngan family, nk masak nk ape
since aku mmng x ske ade manusia lain yg bernama
"BIBIK" kt umah aku, so msti la aku kne wat keje sndiri
kdang2 kne masak, iron baju, basuh x pe bleh anta dobi
so aku terfikir drpd future hubby aku carik lain mse 2
baik aku x payah jd lawyer, jd legal advisor ke
lecturer ke,bz jgk tp x de la busy mcm lawyer
so aku bleh la spent mse ngan family aku...


ok guys!
tu cerita dulu, mse2 aku tgh bercintan-cintun
skrg zaman sudah moden
lepas aku menjanda, aku dah x pikir 2 sume
aku cuma fikir mcmn nk enjoy hidup dgn kwn2
nk pakai kete best2
(asal korang tau kete aku msti sporty & kaler putih)
ade rumah sendiri, aset sndiri
dan antara cara yg paling berkesan utk jd kaya 
adalah dgn menjadi seorang LAWYER!
dan mase tu aku boleh usha mamat2 hensem
dkt bukit bintang, mid valley, kedai2 mapley yg ade astro arena
(sbb aku amat yakin & pasti, akan rmai lelaki tngok bola disana)
hahaha..itu yg lebih penting..
ok, jgn kata aku desperate sbb aku ingt pesan moyang aku
yg die tulis dkt tiang elektrik dpn rmh nenek aku
"berkawan biar berjuta, bercinta biar satu"
dan satu lg pesan yg paling aku ingat
"cari suami biar hensem asalkan kaya"
hahaha..aku x tipu nie...
Al-Fatihah kpd arwah moyang2 ku..
doakanlah cicitmu ini berjaya suatu hari nnt..


ok2, aku dah jauh melencong nie..
itulah sbb2 knpe aku nk jd lawyer balik
aku slalu dgr org kata,
"klu jd lawyer, selangkah kaki ke neraka"
ok, tidak keterlaluan jika aku kata mereka2 itu 
adalah golongan yg berfikiran sempit
atau dlm bahasa senang mentaliti kelas ketiga
dan bila bercakap pasal neraka
mereka akan berfikir pasal membela org yg salah dan rasuah
sbnrnya itu bkn lah salah profession sbgai pengamal undang-undang
tetapi itu salah individu itu sendiri yg mane tiada self awareness
yg tidak bekerja berpaksikan matlamat utama
tetapi bekerja hanya kerana lambang $$$ di mata
cuba korang fikir, x kiralah polis ke? doktor ke?
majistret ke? ahli muzik ke? menteri ke?
cikgu ke? jurutera ke? lawyer ke?
bila dah diri kita sendiri tiada kesedaran diri
yg bersikap tidak amanah dlm kerja
itu juga di kira selangkah kaki ke neraka bukan?


ok2 stop!!!
aku dah tersasar jauh sgt nie..
x tau knpe byk sgt idea nk menulis..
bkn utk slahkan atau memihak sesiapa
tp hanya sekadar berkongsi pemikiran...
hahahaaha...
anyway...

TRUST ME!!! 
I'M A LAW STUDENT!!!

-Nik Imana-



10 comments:

  1. bagus2

    romantikla moyang ko...
    baek punye advice

    yes aku pos ke keta wana puteh n sporty, slen wana hitam dn merah

    nnt ak nk bli ferari

    ReplyDelete
  2. loyar lawa: hahaha..untung la ko dayah nk pakai ferrari, klu aku x tau bila la dpt rasa..dpt pose dpn ferrari pun cukup laaa..hahaha..

    ReplyDelete
  3. yanee: moyang aku yg ckp mcm 2..
    aku rse pun ade btolnye..hahaha..:p

    ReplyDelete
  4. ok..sy mo jadi accountant yg berjaya!

    hihi

    ReplyDelete
  5. hahaha..silakan2..
    sem dpn kne amek akaun, mampos laaa!!! :(

    ReplyDelete
  6. pengsan aku bca entry ko nih..

    ReplyDelete
  7. hahaha..gilak!
    knpe ko sebok2 nk pengsan pulak???

    ReplyDelete