Loyal Followers

Thursday, April 08, 2010

kenapa wanita berkerjaya kahwin lambat???



Korang perasan tak? Sekarang inikan macam dah jadi trend perempuan kahwin dengan lelaki lebih muda. Macam Que Haidar dengan Linda Jasmine. Tak pun macam Rita Rudaini dengan Aidil Zafuan. Kalau tak pun macam Aidid Marcello dengan Norzie Pak Wan Chik. Kan?

Jadi perlu ke aku tunggu jadi tua skett lagi untuk mencari lelaki yang lebih muda? 
Tak pun perlu ke aku mencari remaja-remaja sekolah untuk diusha..? haha. Terasa bengong.

Sambil-sambil taip entri. aku garu-garu kepala. Berfikir. Boleh ke post entri ni?
Ok..ok.. cukup2

.......................................................

Persoalan di atas pasti membuatkan aku sekali sekala berasa seram sejuk juga. Kadang-kadang aku terfikir. Kalau aku masih student mesti aku boleh ngorat-ngorat lagi kawan-kawan lelaki yang hensem-hensem sebab belum bekerjaya. Dan kadang-kadang timbul juga perasaan was-was nak sambung belajar lagi ke tak. Hehe. Yelah ! takut kahwin lambat kan.

Haha. Mengarut saja dari tadi.

......................................................

Kali ini betul-betul. Aku ada juga buat survey mengenai perkara kenapa perempuan bekerjaya dan berpelajaran tinggi lambat kahwin. Survey-survey tu mestilah dapat dari pakcik google sahaja.

Ok. korang check alasan mane yg paling waras yerr...

1. Utamakan kerjaya dulu. ekonomi dah kukuh baru kawin..nak tolong mak ayah
2. Memilih....(hehehe) dah berjaya nak yg sama taraf je..
3. Susah nak cari lelaki yg betul baik dan bekerjaya..banyak masuk pusat serenti...mati muda sebab race haram.
4. ada yg takut nak beranak, nanti badan gemuk laa.. tembam laa..nak jaga badan katakan..dah tua baru terhegeh2 nak kawin.
5. Kenangan lama menghantui diri..putus cinta ke..berdendam dgn lelaki...
6. Ada penyakit yg mungkin boleh merosakkan rumah tangga..
7. last sekali lesbian. maybe tak kawin langsung

aku pun x paham la ape la byk sgt alasan diorg2 sume nie..
haish..jodoh!!! tunggu aku!!!

-Nik Imana-


3 comments:

  1. alasan je semua tuh..kalu nak xkemana..n learning is a life long journey..n seriously..excuses semua tuh..LAME..!!

    ReplyDelete