Loyal Followers

Thursday, November 05, 2009

Aku Anak Abah Aku

aku anak abah aku
kenapa aku suka abah aku
sebab die best!!!


hahaha..
walaupun aku selalu kena marah sebab aku degil
(chill la abah, biaselah anak sulungkan)
tp aku tetap sayang abah aku
walaupun abah aku selalu membebel
dan terpaksa tadah telinga
tp aku tetap sayang abah aku
masih terngiang2 di telinga aku
"knpe la dlm ramai2 anak abah,
awk nie la yg paling degil kak long,
bkn nk dengar abah ckp nie, sekolah je tinggi"

hahaha...
dengan selambanye aku menjawab,
"abah, sekolah 2 memang tinggi la
tp kak long punye kelas tingkat bwh skali"

hahaha...
2 lah jawapan aku setiap kali kne bebel ngan abah aku


aku anak abah aku
abah aku selalu kata
"long, knpe awak x nak wat medik?"
dgn monolog dalaman aku menjawab,
"abah, bkn x nak amik medik tp mmng tiada minat
dan tercapai di akal anakmu ini utk blaja
segala mekanisma2 halus yg tak boleh dilihat
dengan mata kasar itu"
biarlah anakmu ini hanya menjadi seorang LAWYER
yg boleh menegakkan hak2 manusia sejagat
aku faham perasaan abahku utk melihat anaknye juga
terlibat dalam bidang2 melibatkan kesihatan dan perubatan
tp nak buat mcmn dah aku x minat
abah, buku2 abah 2 nnt simpan la
buleh je bg kat sape2 yg amik bidang 2 nnt...


aku anak abah aku
abah aku sangat bersemangat tinggi utk belajar
dah tua2 pun nk belajar lg
sbb 2 abah aku selalu kata
"kak long, klu awk malas blaja & dpt result rendah,
awk tak yah malu ngan org lain
ckup je stakat malu ngan abah awk nie..
dah berumur pun ade lg smangat nak menuntut ilmu"

walaupun ayat abah aku itu cukup menyentap jiwa
namun aku akan jidikan sbg satu cabaran
utk aku compete pointer sape yg lg tinggi

anaknye kah atau abahnye kah???

anyway abah
thanks for all ur support to ur beloved daughter ini
dan terima kasih byk2 atas duit belanja
yg abah beranakkan dlm Bank Islam anakmu ini tiap2 bulan 2...

ngeh3...

***********************************************************************************
THE END OF THE STORY
-AKU ANAK ABAH AKU-
***********************************************************************************


4 comments:

  1. bagus nye.. kita pun anak dadi.
    haha..

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    sy tahu kamu syg daddy kamoo0...=)

    ReplyDelete
  3. huhuhu..
    xde lah, die graduate last year..
    sy nie lg 4 thn bru grad~~~

    ReplyDelete