Loyal Followers

Friday, April 24, 2009

2 MORE PAPERS TO GO

Ish...da lame x update blog...
maklum la kan busy mengadap buku...

anyway, so far da 3 previous paper (Contemporary Global Issue, Social Psychology n Eco) still ok la except ECO yg laknat...
skt hati sgt aku jwb paper nie...
lepas exam smlm, aku terus campak buku2 dlm tong sampah...
aku rase jwb ADDMATH lg confident laaa...
tambah plak ngan lecturer yg x masuk mngajar sepanjang SEM...
i've ZERO knowledge pasal subjek die..
klu bgtau awal2 kan senang, bleh je aku blaja sndiri...
yang x pernah aku sign attendant bila class die...
ape nk jadi laaa...

bkn nk kata kami nie SPOON FEEDING, tp die bercakap mcm benda 2 senang n kami x payah risau...
die buat kami berharap yg kami bleh bergantung dgn die...
klu die bgtau awal2 malas nk mengajar senang plak, bleh je kami blaja sendiri...
kata nk wat kelas 4 jam la, wat kelas mase study week laa..
ape 2?? mane sume 2???


Ni la org melayu, bukan nk tolong bangsa sendiri...
baik la lecturer India n Cina 2, bila tinggal kelas stengah jam pun ganti...
takut rezeki x berkat, takut terhutang ilmu ngan student...
mereka ini berfikir sesuai dgn taraf mereka sbg seorg LECTURER tp bgaimana dgn yg seorg nie????
tidakkah die rasa bersalah dgn ape yg telah die wat kt student die nie???

dtg kelas tak, pastu cancel kelas sesuka hati...
test pun take home jerr...
bg plak tajuk yg x de dlm silibus, pe hal sume 2??
we must work on topic yg x perlu kami tau pun utk exam nie...
pastu bg carry mark sesuka hati...


yang paling x bleh bla, carry mark yg based on attendant n attitude...
bila plak kami men'sign' attendant n die plak nama kami pun x tau...
so cam ner nk evaluate attitute kitorg...
bleh plak bg markah attendant, padahal bleh bilang bpe kelas je wat 1SEM nie...


aku bkn nk memberontak ke ape, at least kne la tau TANGGUNGJAWAB beliau 2...
jgn la buat student mcm nie...
cian tau x???
kitorang btungkus lumus study sndiri, tp nie yg kami dapat..
it such UNFAIR...

bukan jugak bermaksud nk kurang ajar tp hanya nk menyuarakan ketidakpuasan...
kami x report pun kt koordinator awal2 dulu sbb consider klu2 die ade masalah...
so klu kami leh consider x kan la kami x dpt consideration dari pihak BELIAU...

x tau la ape nk cakap lg...
bukan rasa marah tp FRUST...

ntah la...
nie first time aku rase mcm nie...
aku sgt memandang tinggi dan hormat guru2 n sape2 yg memberi ilmu kepada aku...
bah kan aku sgt marah klu ade sape2 yg kutuk guru mereka..
TP...
yg nie aku sgt kecewa...
nie first time aku rase frust mcm nie skali sepanjang aku menuntut ilmu......
aku rase baik la cikgu aku kt MRSM lg...

tp x kisah la, 2 sume dah berlaku...
nak wat mcmane kan??
tp cuma nk menyatakan ketidakpuasan hati aku jela...

1 jela harapan aku, jgn la BELIAU mengulangi kesilapan beliau itu lg pd student lain next SEM...
dan harap BELIAU sedar akan kesilapan BELIAU...

To:MADAM ECO@#$%, sy mintak maaf la klu de silap salah, bukan niat nk memburukkan @ membisukan reputasi tp sekadar nk menyuarakan KETIDAKPUASAN di hati...

To:Sir Izzuan, Madam Rozita, Madam Normawati, Madam Azhani Arshad...thanks 4 all ur ilmu sepanjang SEM nie..we love u guys...

So, aku nk sambung study, kul 2.30 nnt de paper LAW 3(contract,tort,crimnal)..
hope aku perform well utk paper nie...
wish me luck!!!

2 comments:

  1. ooohh,.ngumapt lecturer ye kt sini,.

    please avoid giving me captcha,.:D

    ReplyDelete
  2. BKN NGUMPAT TP FREEDOM OF EXPRESSION...
    menyuarakan ketidakpuashatian...

    frust giler...

    ntah laa....

    ReplyDelete