Loyal Followers

Tuesday, December 29, 2009

isu2 panas penutup tirai 2009


2009 telah mencetuskan byk kontroversi
x kira la dlm industri hiburan ke
sistem perundangan Malaysia ke
sistem pemerintahan Malaysia pun byk
dan antara isu2 panas yg telah dicetuskan
oleh golongan2 tertentu sebagai penutup tirai
Tahun 2009 adalah:-

ISU 1
Bajet Tahun Depan Hampir Tidak Lulus di Parlimen

Bagaimana bajet tahun depan hampir tidak lulus di Parlimen kerana ramai anggota Barisan Nasional tidak hadir ketika pengundian dikira. Ini adalah suatu perkara yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Implikasinya kerajaan sekarang terselamat hanya dengan tiga undi. Cuba kita bayangkan kalau Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan lima lagi menteri tidak hadir, apakah kerajaan sekarang sudah jatuh?
Bacaan kali ketiga Bajet 2010 diluluskan Dewan Rakyat malam 14 Disember lalu dengan hanya kelebihan tiga undi, yang mana 63 orang Ahli Parlimen menolak, manakala 66 lagi menyokong. Dikatakan 70 lagi anggota Dewan Rakyat BN tidak hadir ketika pengundian itu diminta oleh pembangkang yang mungkin tahu ramai di antara mereka itu tidak hadir. Walaupun alasan yg dikemukan boleh diterima pakai kerana ada di antara mereka berada di tanah suci Makkah waktu itu selain daripada beberapa orang lain berada di luar negara untuk tugasan rasmi, yang lain tentunya boleh hadir. Apakah ini menunjukkan ramai ahli Yang Berhormat kita tidak memberikan tumpuan serius terhadap tanggung jawab mereka sebagai Ahli Parlimen, hanya mereka sendiri yang mengetahui.




ISU 2
Kehilangan Enjin Pesawat F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) 

Peristiwa kehilangan enjin jet TUDM pula adalah sesuatu yang amat memalukan. Mulanya dikatakan satu enjin pesawat F-5E hilang. Itu saja pun sudah tidak masuk akal apatah lagi yang kedua lima bulan kemudian. Kini terbongkar pula bahawa pelbagai peralatan dan kelengkapan ketenteraan yang lain turut lesap.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sendiri menyatakan kemungkinan lebih banyak kes penyelewengan lain akan diketahui berikutan dengan pemeriksaan audit yang lebih terperinci yang sedang dilangsungkan sekarang.

Kehilangan dua enjin jet itu diketahui selepas audit dilakukan atas arahan Panglima Angkatan Tentera, Jen Tan Sri Azizan Ariffin yang sebelum ini menjadi Panglima TUDM. Beliau menyifatkan mereka yang terbabit itu sebagai pengkhianat negara. Hingga kini, tidak pula diketahui jenis peralatan dan kelengkapan yang hilang itu. Apakah ia juga termasuk berbagai peralatan yang sensitif dan berbahaya? Kerajaan sepatutnya sudah boleh jelaskan secara terperinci apakah peralatan ketenteraan yang hilang selain dua enjin jet F-5E itu. Dalam kes enjin itu, segala dokumen mengenainya juga hilang kerana tanpa dokumen itu, enjin berkenaan tidak mungkin boleh dijual. Tentunya dokumen itu disimpan di tempat yang difikirkan selamat, maknanya bukanlah dalam sebarang laci atau almari biasa.

Gambarannya tentulah kehilangan itu membabitkan pihak yang mengetahui selok belok sistem simpanan dan pengeluarannya. Tentunya ia mungkin membabitkan pegawai tinggi dalam TUDM kalau pun tidak di Kementerian Pertahanan. Apa pun dikatakan seorang Brigadier Jeneral dan empat anggota lain TUDM sudah pun dikenakan tindakan. Tetapi kini kedengaran banyak suara mereka yang terbabit harus dibawa ke muka pengadilan sebagai pengkhianat negara.

Ini adalah kerana peralatan strategik demikian hanya boleh di eksport dengan restu kerajaan di mana peralatan itu dibuat. Antara negara itu ialah Amerika Syarikat pembekal jet tempur kita selain pelbagai peralatan lain termasuk peluru berpandu. Negara lain termasuk Russia dan Perancis. Ia juga menimbulkan tanda tanya bagaimana selamatnya simpanan segala peralatan dan kelengkapan ketenteraan kita. Tentunya negara asing yang menjadi pembekal pelbagai peralatan pertahanan kita itu juga akan berasa cemas jika peralatan berbahaya demikian boleh jatuh ke tangan puak ekstrim dan pengganas.

Kesimpulannya ialah wujud kelemahan dalam sistem simpanan peralatan itu hingga enjin jet pun boleh hilang selain daripada pelbagai kelengkapan dan peralatan lain. Walaupun Zahid menjamin sistem rekod termasuk peraturan inventori segala kelengkapan pertahanan negara di Kementerian Pertahanan dan ketiga-tiga ketumbukan iaitu tentera darat, udara dan laut amat kemas, beliau tidak pula boleh memberi jaminan ia tidak boleh dibolosi. Ini bermakna sistem itu sendiri kini tidak kemas. Memandangkan kelengkapan ketenteraan yang disimpan termasuk pelbagai jenis peralatan tentera yang berbahaya dan sensitif, ia tidak harus boleh jatuh ke tangan orang lain. Oleh itu sistem inventori dan simpanan yang perlu diwujudkan sebolehnya 100 peratus terjamin kalis sebarang perlakuan tidak diingini termasuk kecurian.

Kemudian diberitakan pula enjin itu sudah pun dieksport ke luar negara. Ini juga menimbulkan pelbagai persoalan lain. Siasatan menunjukkan enjin pertama dibawa keluar dari tempat simpanannya di markas Skuadron Ke-12 Scorpion di Butterworth untuk penyelenggaraan rutin di kem Sungai Besi pada 26 Jun, 2007, manakala enjin kedua pada 1 November tahun sama. Bagaimanapun, kehilangan itu hanya disedari pada Mei 2008 hampir setahun daripada kehilangan pertama. Anehnya, laporan polis terhadap kehilangan itu hanya di buat pada 4 Ogos, iaitu tiga bulan selepas jenayah itu diketahui.

Persoalan juga timbul bagaimana enjin itu boleh pula dieksport ke luar negara? Tentunya ia perlu mendapatkan persetujuan Kementerian dan pihak Kastam. Ini menunjukkan banyak persoalan yang perlu dijelaskan kerajaan untuk memulihkan kembali kepercayaan rakyat serta juga negara pembekal kelengkapan ketenteraannya.

(sumber dari Berita Harian)

Natijahnya, dalam isu kehilangan enjin pesawat ini
Malaysia akan menghadapi masalah besar.
Pembelian senjata dan peralatan ketenteraan daripada Amerika
ialah di bawah program Foreign Military Sales (FMS)
iaitu Kerajaan Amerika mengawal setiap senjata/peralatan ketenteraan
yang dijual kepada negara luar untuk menjamin
ianya tidak terjatuh ketangan negara yang disenarai hitam oleh Amerika.
Malaysia bertanggungjawab ke atas keselamatan
dan pergerakan peralatan tersebut.
Kehilangan barang2 tentera kali ini amat banyak,
termasuk log booknya sekali iaitu rekod penyelenggaraan peralatan tersebut.
Malaysia boleh dituduh sebagai agen atau
pusat penyeludup peralatan ketenteraan
ke negara-negara yang dilarang oleh Amerika.
Wahai pemimpin-pemimpin negara,
sekarang bala akan jatuh ke atas kepala anda semua.
Malangnya rakyat juga akan memikul sama.

-Nik Imana-

Friday, December 25, 2009

Merry Christmas babeh!!!

Christmas or Christmas Day is an annual holiday
that in Christianity commemorates the birth of Jesus Christ
It is celebrated on December 25
but this date is not known to be Jesus' actual birthday
Christmas is central to the Christmas and holiday season
and in Christianity marks the beginning of the larger season of Christmastide


Popular modern customs of the holiday include gift-giving, music,
an exchange of greeting cards, church celebrations, a special meal, 
and the display of various decorations including  
Christmas Trees, lights, garlands, nativity scenes, and holly  
Father Christmas known as Santa Claus in some areas
is a popular mythological figure in many countries
associated with the bringing of gifts for children...


to all my christian friends 
especially Bernstein Mirin, Matt David, Benazir Japiril,
Cora Sibungkil and also my ex-teacher, Miss Hilda Binson
wish u guys  
SELAMAT HARI NATAL @ MERRY CHRISTMAS...
may God bless u babeh!!!

-Nik Imana-






♥ Aznil & Din Beramboi ♥



hi readers!!!
u guys penah dgr x RIUH PAGI DI ERA
kt radio ERA pagi2
i sgt excited nk bngun pg
semata2 nk dengar celoteh bongok
Pak Nil ngan Din Beramboi
seriously diorg sgt kelakar ok!
hahaha...


kadang2 klu dengar celoteh diorg
nie kat dalam kete mase ngah drive
pun bleh tergelak terbahak2
lucu gler dgr drama sebabak
Din Beramboi ngan pendengar yg call 2
mcm2 cerita la diorg nie ngarut
leh hilang tension bwk pg2 nie
maklum la kan pg2 msti tension
dgn traffic jem la ape la


ade la satu peristiwa nie
yg berlaku kt i mase ngah drive nk g pasar
mase 2 i bhenti kt traffic light
i ngah syok2 dgr Din Beramboi berdrama
ngan sorang akak nie
i x ingat psl ape tp mmng lucu gler
smpai i gelak la sorang2 dlm kete 2
tetibe i perasan abg2 dlm lori kt sebelah
tebahak2 gelakkan i
abg 2 ckp "dik, x sihat ke ari nie gelak sorang2"
kurang asam punye laki
msti die ingat i nie xbpe sihat
gelak sorang2 dlm kete
malu seyh kne tegur cam 2
rase muka nie cam nk sorok kt bontot
hahahaha...
smpai skrg klu lalu kt traffic light 2
msti tsenyum sorang2


but seriously
Pak Nil ngan Din Beramboi mmng best
selalu menceriakan pagi2 pendengar
dgn celoteh mereka yg ntah pape
credit to them!!!


I ♥ PAGI DI ERA

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


-pendengar setia ERA-
♥ ♥ ♥ ♥ ♥






Thursday, December 24, 2009

Sesungguhnya...


SESUNGGUHNYA 

**************************************************


hye readers!!!
da lame x update blog
bkn x de idea tp sedikit busy lately
tetiba plak terasa nk post psl lagu UNGU nie
lagu nie sgt best
hari2 dgr kat TV klu tngok citer SOLEHA


makna yg tersirat dlm lagu nie sgt mendalam
yang mana membuatkan kita sbg manusia
merasa insaf seketika
yang mana kita hidup didunia ini
yang hanya sbg 'loan' Allah kpd sekalian manusia
yang bukak kekal selamanya
dan yang mungkin akan diambil semula
nikmat yang di'loankan' nya kpd manusia


saat dunia berhenti berputar
saat manusia tak sanggup lagi berharap
 ketika mentari tak sanggup lagi berjanji
menyinari dunia yg tlah kau singgahi


ketika ini apa lagi yang kita mampu lakukan
selain menadah tangan memohon taubat
kepada Allah S.W.T.
sementara pintu taubat masih terbuka
mungkin sekarang nie kita masih leka
menikmati 'loan' Allah didunia
tanpa kita sedar
bahawa...


Sesungguhnya manusia takkan bisa
menikmati syurga tanpa ikhlas dihatinya
Sesungguhnya manusia takkan bisa
menyentuh nikmatnya tanpa tulus dihatinya

hahahahahah...
disamping lagu yg ada maksud mendalam
x lupa juga kpd penyanyinya
PASHA UNGU yg sgt hemsem ok!
itu jgk penting selain suaranya yg best
hahahahahaha...

****************************************************


-Nik Nur Imana Nik Li-





Wednesday, December 16, 2009

result oh result

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hye readers...
sorry 4 not have time 2 update my blog
dah bersarang berhabuk da nie
huhuhu...


anyway, currently busy wif my cousin
that her mum just deliver her baby
baby girl uallsss...:)
and wif my granny that admitted
to the Hospital Tanah Merah
bcoz of seriously injured in her stomach
and suddenly i got new msg from unknown sender

****************************************
"Nana, dah check result?
dapat bape? ok x?"

****************************************

owh God!
result 4 final had been released
cannot imagine how's my result
i guess it gonna be bad
bcoz i'm not study hard 4 my final

and then
after fighting with da slow network
that's my result
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



ouch!!!
sgt malu ok!!!
but thanks 2 God bcoz of not give me 'GAGAL'
and i still got 3.00 above
(malas nk kira pointer sbb x tau camne nk kira)
overall it's quite ok actually
really worth wif my less efford put on it
hahaha...


really thankful 2 God
have 2 struggle to get DEAN LIST
for next sem
chaiyok nana!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Monday, December 14, 2009

no one is above you

Actually, relationship can be describe as "a room"
there has always been a doorway in a relationship
A doorway that makes you enter
A doorway that make you leave
It always open and anybody can come in and out of your life
without prior notice...

You paint the room with any colors you want
that fits both desires or you just let it be a white painted room
Expressionless, empty and dull
You fill in with things or
let it be as empty as your hearts are...


But the most important thing is:

It is best to have a lover
who in the first place dragged you into this room
hold u tight in his arm
and every single time you feel lost
and something's missing and when that happens
you wish to escape
he is there to quickly chase after you
to not let you walk away and leave him alone...

To my honeybee Iskandar
gonna miss u so much dear
i'll keep waiting 4 u to come back
always pray 4 ur success
gud luck honeybee!!!

YOU'RE MY BOY
AND YOU WILL ALWAYS BE...

*********************************************
-honeydew-


Sunday, December 13, 2009

tgh shopping pun bleh mati jgk!!!


korang ade dgr x pasal kejadian accident kat KB Mall???
tentang kete jenis ford yg merempuh lubang angin
dekat basement atas KB Mall
dan jatuh betul2 kat tgh eskelator
mcm yg korang bleh tngok kt gambar bawah nie


bukan nak dijadikan bahan ketawa
tp gurl yg drive kete 2
telah mencipta satu evolusi baru
yg mana kebanyakan kita dgr accident kat atas jalan
tp nie accident kete kat dalam shopping mall


yg x best dengarnye ade 2 org student masterskill
yg meninggal dlm accident 2
diorg g KB Mall 2 sbb nak cucuk duit yg mak bapak
diorg baru kirimkan


bukan la ape
saje nk membuka mata kita bahawa
kita tidak tahu bila kita akan mati
kita tgh syok2 bershopping kt Mall
tgh bergelak ketawa main boling ngan kwn2
tgh turun tangga eskelator pun bleh mati
mcm yg terjadi kat 2 student Masterskill 2


ayat common yg selalu kita dengar
yg datang dari mulut mak bapak kita:
"bawak keta 2 slow2 ckit, nnt accident."
"lintas jalan 2 tngok la kiri kanan, jalan sibuk skrg nie"

kita selalu ingat yg kita berisiko tinggi utk accident
bila kita ngah drive, duk tepi jalan
kita ingat bila kita duk dlm shopping mall
kitadah selamat dari benda2 tu sume
tp at last, kt atas eskelator pun kita bleh mati


ini bermakna kita harus sentiasa bersedia
x perlu tunggu kita sakit
x perlu tunggu Allah turunkan bala
baru kita nak bertaubat
Allah x kan bg 'hint' bila kita nak mati
sebaiknya kita sentiasa ingat bahawasanya
kita datang dari Allah dan kepada Allah jua kita pulang
oleh itu kita kena la sentiasa bersedia


post ini x bermaksud ape2
hanya utk memberi ingatan kpd
diri sendiri dan juga kawan2
kejadian di KB Mall baru2 ini
bkn sekadar berita hangat yg boleh disiarkan di dada2 akhbar
dan bukan juga isu yg boleh dibangkitkan dlm
permainan politik negara
tetapi juga satu peristiwa yg membuatkan
kita berfikir ape tauladan disebaliknya

-sekian-





Tuesday, December 08, 2009

law ♥ law ♥ law


"nothing is more destructive of recpect for the government and law of the land than passing law which cannot be enforced"

-Albert Einstein-

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Sunday, December 06, 2009

English for Communication 2


gmbar mase kitorg kuar p Changlun
penuh kne sumbat kat blakang 2
mcm sardin dlm tin dah gayanya...

(ECOM 2) stand for English for Communicati0n 2
the class begin early on 30 nov until 8 dec
i've to sacrifice my holiday 4 da sake of da @#$%^* class
arghhhh...org nak cuti la wey!!!


xde precious time lg ke nk buat kelas nie
UUM nie mmng la kan, saje je ngade2
wat mase org ngah cuti sem
membazir je nk ulang alik
da la x abis lg nak Raya Haji


kitorg sume kne stay kat Muamalat ngan YAB
with da old facilities, not bad
by da way, Kachi is much better of course
nsb baek aku duk sebilik ngan Jau & Fatin
huhuhu..leh ngumpat!!!


30 nov 2009
first class begin!!!
penat giler kot start klas awal pg smpai la ptg
i can't stand wif da 8.00 a.m until 5.oo p.m. class everyday
stress weyh tau x???
da la blaja english je, kat UiTM dlu pun blaja BEL gak
adoyai..


dah la ECOM 2 wat mase cuti
tp kedai mkn x bukak
kebulur kitorg kt sini tau x???
mmng x leh nk manage properly la
UUM nie kata je universiti pengurusan
awal2 nie xde la terurus mane pun
haprak btoi..
nie yg aku angin btol nie
nk mkn pun kne p kuar jauh2
ari2 aku sumbat nasi mamak je
kang muka pun mcm mamak daa..
GERAM tol!!!


Can't wait until 8 Dec
da nak balik sgt2 da nie
cukup la da bape hari duk cni
cepat2 la abis kelas nie....
ARGGHHHH!!!!





Monday, November 30, 2009

menu hari itu


menu hari itu
hari itu hari jumaat
aku ngan adik aku p pasar
beli ape yg patut
sbb nnt aku nak masak


aku decide nak beli:

ayam seekor

bahan2 nak wat nasi ayam


setelah aku balik umah
terperap kat dapur selama 2 jam
akhirnya tersedialah hidangan seperti diatas
hehehe...
hebat tak aku??

haaaa...
2 la jgn pandang aku sebelah mata
nnt nyesal korang...

hahahaha...
2 lah resepi
NASI AYAM GORENG KELING...

ngeh3..
selamat mencuba.....

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Sunday, November 22, 2009

buhsan amat!!!

cuti sem dah bermula
seawal petang sabtu minggu lepas aku da smpai tanah air terchenta
tidak byk perubahan yg aku perasan kt kg aku
hanya jalan yg berl0bang2 dah diturap
sepanjang jalan dah ade lampu jalan
kelas gitu, mcm jalan highway plak uallss!!!
hahahaha...


keadaan ini akan menyenangkan mat rempit menjalankan tugas diorg
dgn jalan yg rata, luas lg cerah bercahaya
terima kasih kepada TENAGA NASIONAL BERHAD
diatas cahaya yg bergemerlapan
diharapkan lps nie pihak POLIS DIRAJA MALAYSIA
pula akan lebih kerap menjalankan operasi
utk mat rempit yg x berpelajaran kt kg aku nie
supaya diorg sume dpt pelajaran yg sewajarnya...

oh..oh..oh...
hidup aku mase cuti sgt BOSAN yerr
walaupun kawan2 sume cuti
tp x leh nk kuar meronggeng sbb hujan sgtlah lebat
adoyai...buhsan glerr...
kwn2 kat umah plak sibuk nk STPM
anyway, to all my friends that will sit for their STPM
wish u all the best n gud luck!!!
u guys can do it babeh~~~


x pernah rase cuti yg membosankan mcm nie
time blaja nk sgt cuti
time cuti gatal2 plak nk g kelas
nsb baek cuti aku x lme
smpai lps raya nie jer...
huhhuhu...

sejuklah, suhu dah smpai takat beku
nak tit0 dulu~~~
lalalalalalala...=)






Wednesday, November 18, 2009

♥ ♥ Gastrik ohh Gastrik ♥ ♥

kenapa penyakit nie menyinggah kat perut aku
sakit weyh..
ingatkan sakit perut biase jer
smpai dalam dewan exam pun nk berguling aku rase
x tahan sgt
x pernah lg aku sakit perut camnie

lepas aku abis exam contract
g la kuar meronggeng ngan jieha, jau, fatin n aina
aku beli la apple hijau yg da lme aku x makan nie
balik mlm 2 aku mkn 5 biji apple
pastu mlm 2 aku sakit perut sgt1000x
pelik btoi aku
perut oh perut
asal la ko wat hal nie???

pg esoknye pg lg aku dah balik
x mkn ape2 pun
breakfast pun x sempat
adoyaii...
sakit perut dlm bas 2 Tuhan jela tahu
bhenti kat R&R
aku beli la Mister Potato yg spicy
aku makan je benda 2
rase pedih perut aku nie
adoii...
mmng x faham btol..

kul 3 ptg aku smpai umah
masuk dapur tengok x de makanan lngsung
mmng la bengkak hati aku
terpaksa la g usha makanan umah nenek
nsb baek lauk2 best
hahaha...

2 hari kemudian.....

aku g Klinik Pakar Perdana
doktor kat situ plak kwn abah aku

-"hah kak long, awk sakit ape nie? bila balik?"
-"balik ptg sabtu lg...sakit perut nie, x tau la knpe, da bpe ari dah sakit."
-"dah bpe ari sakit baru nk dtg klinik, klo x hampeh, lalu jela jwbnye."
-"laa..mane la tau, ingtkan sapu minyak angin da bleh elok."

5 minit berlalu.....

-"haih..awk kena gastrik nie, diet ke?"
-"diet ape nye, kak long mkn je, xde mase nk diet2 nie."
-"yeke nie? tngok2 dah bape ari x makan nk jaga badan nie...(senyum menganjing)"
-"mane ade la..abis 2 nak wat mcmane nie?"
-"nnt pakcik bg 3 jenis ubat, awk kne makan bg abis. jangan mkn makanan pedas2 n masam2."
-"laa..klu mknan favourite nk wat camne?"
-"nak makan sedap ke nk sakit?"
-"yela2"

Argghhhh...
nikmat utk makan makanan pedas sudah ditarik balik!!!
tidak!!!!!
lepas nie aku x boleh melantak makanan kegemaran aku lg~~~

PADAN MUKA HANG!!!

Sunday, November 15, 2009

dari UM ke UUM


♥ ♥ ♥ ♥


yuhuu...
lame x post blog...
minggu exam la katekan
busy la ckit...

well, dalam gap nk tunggu exam contract
kwn2 aku dr UM dtg UUM
jieha, syafiq n eyha
diorg dtg meronggeng kat cnie
konon2nye nak study legal method kat cnie la kan
uall's tau2 jelakan
klu dah jmpe camnie
xyah perasan nk study la kot
hahaha...



♥ ♥ ♥ ♥


then petang 2 aku, mira n momoe sewa keta
bwk diorg pusing2 UUM
tengok la ape bendayg ade kat cnie
kitorg g kandang kuda
konon2 nk naik kuda tp hujan
huhuhu...

jieha, syafiq n eyha...
we gonna miss u guys a lot
send my regard to all our friends in UM
and wish u guys all da best for
LEGAL METHOD!!!!
hahahaha...

u can do it babeh~~~


Monday, November 09, 2009

♥♥Dear Allah♥♥


If you love me please let me know,
If not, gently let me go...


*************************************************************************************

Ya Allah...
Kuatkanlah semangatku utk menempuh segala dugaanmu...
Permudahkanlah segala urusan hidupku...
Lindungilah orang2 yang aku sayang...
Sesungguhnya dari kamu aku datang
dan kepadamu jua aku pulang...


*************************************************************************************

Sunday, November 08, 2009

Thursday, November 05, 2009

Aku Anak Abah Aku

aku anak abah aku
kenapa aku suka abah aku
sebab die best!!!


hahaha..
walaupun aku selalu kena marah sebab aku degil
(chill la abah, biaselah anak sulungkan)
tp aku tetap sayang abah aku
walaupun abah aku selalu membebel
dan terpaksa tadah telinga
tp aku tetap sayang abah aku
masih terngiang2 di telinga aku
"knpe la dlm ramai2 anak abah,
awk nie la yg paling degil kak long,
bkn nk dengar abah ckp nie, sekolah je tinggi"

hahaha...
dengan selambanye aku menjawab,
"abah, sekolah 2 memang tinggi la
tp kak long punye kelas tingkat bwh skali"

hahaha...
2 lah jawapan aku setiap kali kne bebel ngan abah aku


aku anak abah aku
abah aku selalu kata
"long, knpe awak x nak wat medik?"
dgn monolog dalaman aku menjawab,
"abah, bkn x nak amik medik tp mmng tiada minat
dan tercapai di akal anakmu ini utk blaja
segala mekanisma2 halus yg tak boleh dilihat
dengan mata kasar itu"
biarlah anakmu ini hanya menjadi seorang LAWYER
yg boleh menegakkan hak2 manusia sejagat
aku faham perasaan abahku utk melihat anaknye juga
terlibat dalam bidang2 melibatkan kesihatan dan perubatan
tp nak buat mcmn dah aku x minat
abah, buku2 abah 2 nnt simpan la
buleh je bg kat sape2 yg amik bidang 2 nnt...


aku anak abah aku
abah aku sangat bersemangat tinggi utk belajar
dah tua2 pun nk belajar lg
sbb 2 abah aku selalu kata
"kak long, klu awk malas blaja & dpt result rendah,
awk tak yah malu ngan org lain
ckup je stakat malu ngan abah awk nie..
dah berumur pun ade lg smangat nak menuntut ilmu"

walaupun ayat abah aku itu cukup menyentap jiwa
namun aku akan jidikan sbg satu cabaran
utk aku compete pointer sape yg lg tinggi

anaknye kah atau abahnye kah???

anyway abah
thanks for all ur support to ur beloved daughter ini
dan terima kasih byk2 atas duit belanja
yg abah beranakkan dlm Bank Islam anakmu ini tiap2 bulan 2...

ngeh3...

***********************************************************************************
THE END OF THE STORY
-AKU ANAK ABAH AKU-
***********************************************************************************


Tuesday, November 03, 2009

::Ya Allah::

Ya Allah, permudahkan lah segala urusan hidupku Kurniakan aku dan rakan-rakanku kejayaan dalam pelajaran Kau berikanlah kami daya ingatan dan kefahaman yang kuat Agar kami dapat mendalami ilmu yang kami pelajari Kau kurniakanlah kami ketenangan dan ilham yang baik Juga tetapkanlah iman kami kepadamu Sesungguhnya Engkau Maha Besar dan
hanya kepadamu kami meminta pertolongan


***********************************************************************
hari ni baru abis paper MALAYSIAN LEGAL SYSTEM
2 paper dah lepas tinggal lagi 4 paper
kuatkanlah semangat nak study nie
huhuhu...

time MLS semalam aku cuak gler
x pernah rase mcm nie sblum nie
even mse exam Law 3 last sem
walaupun x abis bce ttp leh stay cool
tp MLS aku rse sgt x bersedia
walaupun dh berhari2 aku study utk benda 2
serius weyh...

masuk je BK5 aku mmng nervous
bukak jer soalan
ALAMAK...
ade 7 soalan essei sume kne jwb
dah la mse 3 jam jer
most of the question kne supported by relevant cases
adoyai...
fenim gak kepala aku nie
tp alhamdulillah la aku leh jwb sumenye
tp ade gak la yg x ingat case
huhuhu...

aku nk get ready for next paper lak nie
mencari semangat utk study
tolong la bg semangat korang kat aku
hahahaha...
*******************************************************************

Saturday, October 31, 2009

Final Final Final sudehhhh~~~~


Setelah menghitung hari
akhirnye esok aku dah start final
adoyai, cuak gak nie
korang2 sume kena doakan kejayaan aku tau
aku dah berusaha sedaya upaya dah nie
tawakal jer ek...

huhuhu...
anyway, aku nak wish gud luck gak kt kwn2 aku
x kira la dimana pun
di fakulti ape pun
di UUM, UiTM, UiAM, UKM, UPM, UTM, UNIMAS, UM, UDM dan lain2 universiti
hope kita sume akan success k


Go Go FoR FINAL~~~

berikut adalah jadual final aku:

TITAS:::::(1 nov 2009)
MALAYSIAN LEGAL SYSTEM:::::(2 nov 2009)
BASIC ENTREPRENEURSHIP:::::(4 nov 2009)
ISLAMIC LAW:::::(6 nov 2009)
MALAYSIAN CITIZENSHIP STUDIES:::::(9 nov 2009)
CONTRACT LAW:::::(13 nov 2009)

hehehehe...kawan2 blogger, doakan aku yerrr...:)
*****************************************************************
sayang, doakan i jugak ek?
huhuhu...
*****************************************************************

Thursday, October 22, 2009

saya rindu LWA02I


Group I Asasi Undang-undang KPTM (UiTM) 2008/2009
I love n miss all my groupmates damn much
hope to see u alls once again
wish u guys all da best in becoming final exam
wherever u are
strive for excellent~~~


In this photo: Mia, syakira, ika, arina, nana, chida, nabila, dhiya, amal, umie
nadia, shima, fairuz, syafiq, sharif, ello, imran, lena, hafiz, lena, izzati,
ben, ipin, intan

*************************************************************************************
love u guys
the best law student's ever
*************************************************************************************

suka suki kami~~~


hype!!! meet again ya~~~
huhuhu...
post kali nie nak citer psl suka suki kami
LLB (Hons) Bachelor of Law student
College of Law, Government and International Studies
Northern University of Malaysia
hahaha...
kelas gitu ualls...~~~

ehem2...
gambar kat atas 2 dah sedia maklum sape yerr
hehehe~~~



suka suki kami disini
walaupun kami jauh tp kami hepy
haahaahaa...
walaupun ada yg nak cau ke UiTM
kami tidak kisah
kami sudah bersuka suki disini
hehehe~~~

gambar kat atas 2 mase lepas abis tutorial contract & MLS
mase ari selasa lepas
uoowaaaa~~~

THE BEST BATCH EVER!!!



ini gambar geng2 suka suki kami
terdiri daripada nana, erma, dila
~~~yg x de dalam gambar (erah & jau)
kami sgt gembira bersuka suki di luar @di dalam kelas

************************************************************************************
setakat itu dulu cerita suka suki kami disini
nanti akan bersambung untuk edisi suka suki seterusnya
daaaa~~~~~~~:-*
************************************************************************************


Manchester United!!!


GLORY-GLORY MAN UNITED!!!!

DEBARAN SEMAKIN TERASA.....

MANCHESTER UNITED KE PUNCAK!!!
YEAH........!!!
The Red Devils...lalalalala.......


nape tetibe jadi sedih???


nape tetiba hati jadi sedih nie???
nak study pun x masuk...
baca byk kali pun x faham2 jgk...
kenapakah???

sebab Iskandarkah???
sebab tension studykah???
sebab x cukup tidokah???

entah laaa...


beep2x...beep2x...

'1 message received'

opening:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

From: Iskandar
Honey, majok ngan i ea?

jeng...jeng....jeng...
itulah sebab utamanya...
lagi mau tanya ka???
suka ati dia la,x nak reply msj dia lg
x nak kacau dia lagi
biar saya pujuk hati saya sendiri

nak tido dulu
xde mood nak study lagi
esok nk bangun pagi


********************************************************************************
SELAMAT MALAM & SELAMAT PAGI
********************************************************************************




Sunday, October 18, 2009

^^::LOVE::^^

Love is a gift from God,
and as we obey His laws and genuinely learn to serve others,
we develop God's love in our lives.
Love of God is the means of unlocking divine powers
which help us to live worthily and to overcome the world.
::David B. Haight::


When I saw you I was afraid to meet you.
When I met you I was afraid to kiss you.
When I kissed you I was afraid to love you.
Now that I love you, I am afraid to lose you.

Honey dew, cik lawyer shayang kamoO...:)

*****************************************************************************
NIK NUR IMANA & ISKANDAR ARSHAD
*****************************************************************************

::Final exam lagi::


adoyai...
macam dah lame sgt abaikan blog nie
x de mase la nak update
busy ckit lepas bali raya ari 2

anyway...
syukur ke hadrat ilahi
sume assignment2 aku dah siap disubmit
walaupun byk dugaan nak siapkan assignment 2
especially assignment KENEGARAAN MALAYSIA
yang ntah ape2 tu

dalam mase aku sibuk nie jgk
ade course registration yg @#$%&*
tp alhamdulillah la
aku dapat gak subjek yg aku nak 2
walaupun jadual ntah pape
next sem kelas sume start kul 8 pg
ari isnin ngan khamis kelas smpai lima
adoyai...
ponat badan den nie haaa...

ape2 pun...
hidup mesti diteruskan!!!
hahaha...
go nana go!!!

final exam tinggal 2 mingu lg nie
nervous pun ade
x tau la camne la soklan yg kuar 2
lg2 Islamic Law...
kantoi la aku!!!
but hope that the lecturer will give hints on the topic
that will be come out in the final
really hope so::::)

so nana...
dah kena start study nie
kne pulun btul2 dalam masa 2 minggu nie
da la x de study week
sabor jela yerrr

to all my friends in UUM,UM,UiTM,UIAM and UKM
especially in Faculty of Law
wish u all da best in our becoming final exam
strive for excellent yaa babe!!!

*********************************************************************
Mode::study TITAS dah 2 -3 ari pun x abis2 lg nie...huhuhu...
*********************************************************************